Technologia VR

Technologia oglądania VR

Obecnie technologia oglądania VR jest ogólnie podzielona na dwie kategorie. Po pierwsze, do oglądania VR konieczne jest noszenie okularów VR (takich jak HTC Vive) i innego sposobu VR. Drugi to oglądanie domu VR online gołym okiem przez terminal sieciowy komputera, tabletu lub telefonu komórkowego.

Z tych dwóch metod, pierwsza jest bez wątpienia najskuteczniejsza. W ŚWIECIE VR możliwe jest zanurzenie się. Możesz całkowicie zanurzyć się w wirtualnym środowisku. Nadaje się do dużych projektów. Niech klient poczuje rozmach całego projektu. Ale wadą jest niedogodność. Musisz nosić okulary VR i komputer. Cena całego schematu tworzenia środowiska jest stosunkowo wysoka. Koszty produkcji są wysokie. Jeśli taki schemat zostanie przyjęty, wymagana jest specjalna osoba, która wyjaśni klientom, jak korzystać z okularów VR i różne sprawy. Czas i koszty pracy czynią to podejście przestarzałym.

Drugi sposób to głównie telefony komórkowe i komputery do oglądania gołym okiem. Można go również oglądać w mobilnym pudełku VR. Istnieją trzy sposoby:

Pierwsza to najwcześniejsza panoramiczna VR. Wierzę, że już tego doświadczyłeś na swoim telefonie komórkowym lub gdzie indziej. Może to być zdjęcie panoramiczne lub renderowanie panoramiczne, a następnie przejść do sceny w menu. Ta metoda jest wygodna i prosta, ale wadą jest to, że punkt obserwacyjny jest stały. Każdy pokój zależy od lokalizacji wybranej przez fotografa. Co więcej, gdy scena skacze, klienci często nie wiedzą, gdzie się znajdują i nie mają poczucia rekonstrukcji sceny. Nie ma globalnego poczucia logiki i zrozumienia przestrzeni. Poza tym podczas oglądania panoramy krawędzie będą powodować silne zniekształcenia. Poważnie wpływają na efekt oglądania.

Drugie podejście jest odpowiednie dla obudowy fizycznej. Wykorzystuje profesjonalną kamerę skanującą do skanowania i fotografowania sceny, a następnie generuje przybliżony model do przeglądania. Można o tym myśleć jako o sekwencji punktów ścieżki (tj. wielu ujęć kamery) obrazu panoramicznego. Załaduj informacje o modelu po przełączeniu sceny i poczuj, jakbyś mógł się w niej swobodnie poruszać. Zachowuje logiczny sens ścieżki przestrzennej i pomaga w tworzeniu koncepcji przestrzennej. Obecnie jego ograniczenie polega na tym, że model nie jest wystarczająco dokładny i może być tylko fizycznym pomieszczeniem.

Inne podejście jest dla tych, którzy nie mają stałych szablonów, ale nie chcą wyrażać przestrzeni za pomocą renderingów panoramicznych. W końcu renderingi panoramiczne są kiepską logiczną reprezentacją przestrzeni. Odbywa się to poprzez modelowanie renderowania przy użyciu technik takich jak Tree.js lub innych technologii WebGL. Następnie wygeneruj lekkie pliki HTML do rozpowszechniania i udostępniania za pośrednictwem stron internetowych. Możesz całkowicie chodzić po pokoju i oglądać, a także przełączać się między Spaces. Możesz wybrać plan piętra lub mapę otoczenia lub przejść bezpośrednio do każdego pokoju, a następnie kliknąć bezpośrednio, aby wejść do pokoju. Daje to klientom prawdziwe i łatwe do oglądania wrażenia. Podłącz okulary VR i oglądaj je w kosmosie. Nazywa się to „wirtualną wycieczką 3D”.

Blog Author

Przemysław Kutytowski

LEAVE A REVIEW