W Kilonii prowadzone są badania nad nowymi materiałami akumulatorowymi, które:
Może sprawić, że samochody elektryczne będą bardziej wydajne.
Wspólnie z producentem systemu RENA Technologies,
Zespół badawczy z Instytutu Nauki o Materiałach
Christian-Albrechts-Universität zu Kiel (CAU) w Hanowerze
Uczciwa alternatywa dla bardziej wydajnych akumulatorów do samochodów elektrycznych
przedstawione. Do zasilania akumulatora mają służyć anody wykonane w 100% z krzemu
Spraw, aby przyszłość była bardziej wydajna.
Krzem jest używany jako materiał do przechowywania akumulatorów do e-samochodów
ciekawe, ponieważ ma znacznie większą pojemność magazynową
niż materiały stosowane wcześniej w akumulatorach litowo-jonowych. Jednakże
zastosowanie technologii przechowywania było do tej pory prawie niemożliwe
W zamian krzem charakteryzuje się również niestabilnością mechaniczną
co może prowadzić do skrócenia czasu pracy baterii.
Kilońscy naukowcy są teraz na tropie przełomu:
Poprzez ukierunkowaną strukturę powierzchni na poziomie mikro
potencjał magazynowania krzemu ma zostać w pełni wykorzystany
może być. Celem jest opracowanie potężnego
Bateria silikonowa, a także koncepcja jej opłacalności,
produkcja przemysłowa.
Ilość dostępnego krzemu jest prawie nieograniczona
Materiałoznawca dr. Sandra Hansen idzie na to
Zalety uważnego krzemu:
„Teoretycznie krzem jest najlepszym materiałem na anody w
Baterie. Może przechowywać do dziesięciu razy więcej energii niż
Anody grafitowe w konwencjonalnych akumulatorach litowo-jonowych. krzem
jest drugim najliczniej występującym pierwiastkiem na ziemi po tlenie, a zatem
prawie nieograniczony, niedrogi zasób ”.
„Współpraca CAU i RENA łączy dziesięciolecia”
Podstawowe doświadczenie badawcze jest bardzo wydajne dzięki
ekspertyza w zakresie procesów przemysłowych i rozwoju instalacji ”, patrz wyżej
Dr. Holger H. Kühnlein, starszy wiceprezes ds. technologii w firmie RENA
Technologie GmbH. Nowa wiedza z uczelni
Badania podstawowe powinny szybko znaleźć zastosowanie przemysłowe
być przesyłane. Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych
(BMBF) finansuje wspólny projekt badawczy „Rozwój i
Charakterystyka wielkopowierzchniowych, porowatych anod Si-film dla
Magazyn energii litowo-siarkowo-krzemowej "(PorSSi) o łącznej
milion euro.