Inteligentna Jazda

Akumulator rozładowany - wzmocnienie z silnikiem spalinowym

W Kalifornii policjant najwyraźniej zapomniał na czas obciążyć swoją służbę Teslą. Musiał więc zrezygnować z pościgu.

Kalifornijska policja z Fremont kupiła używaną Teslę Model S 85 - i musiała poradzić sobie ze szczególnie nieprzyjemnymi doświadczeniami z pojazdem elektrycznym. Policja nie była w stanie ukończyć pościgu samochodowego, ponieważ akumulator nie był w pełni naładowany.

Dlaczego bateria miała tak mało soku, nie jest jeszcze w pełni zrozumiała. Rzecznik policji potwierdził, że bateria była często niedoładowana. Dzieje się tak np. gdy policjant wraca do urzędu, aby złożyć swój raport, a następnie inny policjant przejmuje Teslę. W momencie przekazania samochodu zapomina się o faktycznie ważnym poziomie naładowania.

Podejrzany ucieka

Model S był w trakcie poszukiwania podejrzanego, który mógł być powiązany z przestępstwem w kalifornijskim mieście Santa Clara. Ścigająca policja sprawdziła tablicę rejestracyjną podejrzanego pojazdu, a następnie próbowała zatrzymać ruch. Podejrzany kierowca następnie odjechał z dużą prędkością.

Policjant jadący Teslą oznajmił przez radio ze zdziwieniem, że ma tylko zasięg sześciu mil (9,7 km), a więc niewielkie rezerwy mocy na pościg. Na pomoc Tesli przybyli oficerowie California State Highway Patrol wyposażeni w pojazdy z silnikiem spalinowym. Podczas gdy Tesla zrezygnowała z pościgu z powodu niskiego poziomu naładowania baterii, pozostali ścigający zrobili to dziesięć minut później, aby nie zagrażać reszcie ruchu. Policja znalazła później pojazd do ucieczki, porzucony w San Jose, oddalonym o 8,2 kilometra.

Brak zasad ładowania

Departament Policji we Fremont informuje, że Model S jest nadal w sześciomiesięcznym okresie próbnym. Nie ma pisemnych wytycznych dotyczących tankowania lub ładowania pojazdów, ale ogólna zasada jest taka, że ​​akumulator Tesli musi być naładowany co najmniej do połowy przed kolejną zmianą. Incydent z przerwanym pościgiem nie wpłynął na to, jak agencja ocenia przydatność Modelu S dla służb patrolowych.

Blog Author

Przemysław Kutytowski

LEAVE A REVIEW