Inteligentna Jazda

Bezpieczeństwo autonomicznej jazdy

Uczyń pojazd „serwerem na kółkach”. Nie dotyczy to tylko pokładowego poziomu mocy obliczeniowej nowych pojazdów. Dotyczy to również połączenia między pojazdem a różnymi systemami na zewnątrz pojazdu. Jednym z najbardziej podstawowych systemów jest Globalny System Nawigacji Satelitarnej (GNSS). System obejmuje pozycjonowanie GPS i DSRC. Obejmuje połączenie pojazdu z pojazdem oparte na sieci komórkowej (V2V). Obejmuje również technologię pojazd-infrastruktura (V2I). Pozwalają pojazdom komunikować się z innymi pojazdami i infrastrukturą. Takich jak sygnalizacja świetlna dla orientacji sytuacyjnej i połączenia danych dla systemów informacyjno-rozrywkowych. Łączność jest również ważna dla konserwacji i aktualizacji oprogramowania. Przeciętny amerykański kierowca spędza w swoim samochodzie godzinę dziennie. (Fundacja AAA na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, 2019). Łączność jest w zasadzie przez większość czasu w samochodzie.

Bezpieczny system wymaga niezawodnego sprzętu. Aby zapobiec wypadkom spowodowanym awarią sprzętu. Wymagane jest również bezpieczeństwo funkcjonalne. W razie wypadku z powodu awarii systemu. Wymaga również bezpieczeństwa. W przypadku ataku hakerów na system. Połączenie tych funkcji skutecznie zapobiega błędom ludzkim. Poprawiając w ten sposób ogólne bezpieczeństwo pojazdu.

Ochrona bezpieczeństwa jest niezbędna dla połączonych i autonomicznych pojazdów. W przeciwnym razie jego funkcjonalne bezpieczeństwo zostanie naruszone. Od 2015 r. miało miejsce ponad 25 incydentów włamań do pojazdów. Najgorszy wypadek publiczny dotknął 1,4 mln samochodów. (Drozżin, 2015). Do 2030 roku szacowana wartość danych generowanych przez samochody sięgnie 750 miliardów dolarów. (McKinsey & Company, 2016). System samochodowy jest bardzo złożony. Każdy samochód ma ponad 100 ECU i ponad 100 milionów linijek kodu. Wysoka złożoność może prowadzić do większej liczby nieprzewidzianych luk w zabezpieczeniach. Podobnie jak w przypadku masowych odwołań. Dzięki szerokiemu zastosowaniu interfejsu bezprzewodowego. Możesz naprawić luki w zabezpieczeniach bez fizycznego dostępu do pojazdu. Podobny do wbudowanych systemów bezpieczeństwa dla innych zastosowań niezwiązanych z motoryzacją. Branża przyjmuje zaawansowane podstawowe zasady bezpieczeństwa w projektowaniu motoryzacyjnym. . Takie podejście może rozwiązać te wyzwania związane z bezpieczeństwem.

Zewnętrzny interfejs samochodu musi nie tylko wytrzymać ataki fizyczne. Niezbędne jest również zachowanie integralności i poufności komunikacji. Wymaga to bezpiecznej izolacji domeny. System musi również być w stanie oprzeć się atakom logicznym. Należy zagwarantować komunikację wewnętrzną pojazdu i różne ECU. Należy również zagwarantować działanie oprogramowania samochodowego MCU.

Niektóre dane w heterogenicznych sieciach pojazdów. Do bezpiecznego połączenia i przetwarzania wymagana jest bramka pojazdu. Bramy zapewniają fizyczną izolację i transformację protokołu. Służy do trasowania danych między domenami funkcjonalnymi. Obszary funkcjonalne obejmują (napęd, podwozie i systemy bezpieczeństwa, sterowanie nadwozia, infotainment, telematyka, ADAS). Domeny funkcyjne implementują nowe funkcje, udostępniając dane. Dzięki bramom inżynierowie mogą projektować bardziej niezawodne i funkcjonalne sieci pokładowe. W ten sposób poprawiając wrażenia z jazdy (Simacsek, 2019).

Blog Author

Przemysław Kutytowski

LEAVE A REVIEW