Na tym etapie sprzęt VR można podzielić na trzy kategorie. Są to PCVR, konsola do gier VR i mobilna VR. Wśród nich mobilny VR dzieli się na VR box na telefon komórkowy i VR AIO.
1.PCVR:
PCVR HMD:
Warunkiem jest to, że wymaga komputera. Kiedyś wymagał co najmniej grafiki GTX970. Dzięki ciągłej aktualizacji kart graficznych, minimalne wymagania są teraz uaktualniane do GTX1050. Oczywiście im wyższa karta graficzna, tym lepszy efekt. PCVR wymaga wysokiej wydajności. Zdecydowanie różne marki PCVR mają różne ceny i przynoszą różne doświadczenia.
HTC VIVE
Być może wszyscy lepiej znają HTC VIVE. W końcu jako pierwszy wszedł na rynek konsumencki. Oprócz zalet pozycjonowania, HTC jest również HMD PCVR, który obsługuje śledzenie całego ciała. I to też jedyny wśród różnych VRów. Jeśli nie brakuje Ci pieniędzy lub chcesz doświadczyć śledzenia całego ciała, wybierz to!
Szczelina Oculusa, Szczeliny
Popularnym produktem VR jest również firma integrująca sprzęt, oprogramowanie i technologię pozycjonowania. Jest to również nieodłączne od stojących za nimi inwestorów. Zdecydowanie wiele zielonych rąk nie wie. Ponieważ niektóre miejsca są nie tylko niedostępne, instalacja jest również bardzo niewygodna. Gry są też bardzo drogie. Jednak jakość gry jest ogólnie wysoka. Oczywiście jest to tylko dla nowicjuszy i weteranom łatwo jest zacząć.
2. Konsole do gier.
Oto dwa PSVR od Sony i Nintendo Labo VR Kit od Nintendo. Obie VR polegają na własnym sprzęcie i grach jako platformach. Chociaż rozdzielczość PSVR Sony nie jest zbyt wysoka, a efekt pozycjonowania spada płasko. Wygrywa w ekskluzywnych grach wysokiej jakości. Wrażenia z gier VR firmy Sony są doskonałe. Jeśli masz PS4, kup zestaw PSVR do doświadczenia jest najlepszy.
Nintendo Labo VR Kit można uznać za akcesorium do przełącznika. Samo złożenie formy Nintendo Labo VR Kit zajmie kilka godzin. Oczywiście zabawy tutaj nie da się doświadczyć innymi produktami.
3. Mobilna VR
Mobilny box VR: Najtańsze okulary VR. To tylko podstawowe, ale tanie. Kask mobilny Samsung Gear jest szefem mobilnych okularów VR. Produkty na poziomie podstawowym miały bardzo słabe efekty na początku. W 2016 roku wydajność telefonów komórkowych nie wystarczyła do spełnienia wymagań VR. Tak więc papierowe pudełko na telefon komórkowy było wielkim hitem w latach 2016-2017. Z pewnością wymarły też bardzo szybko.
All-in-one VR: Można ją traktować jako alternatywę dla VR. Na szczęście w ciągu ostatnich kilku lat rozwija się stabilnie. Może też zaspokoić potrzeby większości użytkowników. Maszyna VR typu „wszystko w jednym” ma niezależny sprzęt i system bez podłączania do komputera. Proste zrozumienie jest takie, że telefon komórkowy jest podłączony. Wprowadzono pewne optymalizacje w zakresie pola widzenia, zniekształceń itp. Tak więc pojawienie się urządzenia VR all-in-one nie jest złą rzeczą.