Technologia VR

Upowszechnianie nauki o okularach VR

Po nagromadzeniu 2016 „VR First Year”. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów okularów VR. Mają podobny wygląd i różnią się ceną.

I. Podstawowe zasady

Aby lepiej zrozumieć te trzy klasyfikacje. Zacznijmy od podstawowych zasad VR.

Koncepcja okularów VR jest prosta:

Załóż monitor na oczy. Tam, gdzie ludzie patrzą, wyświetla scenerię w odpowiednim kierunku na wyświetlaczu. Niech człowiek poczuje, że znajduje się w nieskończonej wirtualnej przestrzeni.

Aby zrealizować tę koncepcję, potrzebne są następujące infrastruktury:

1. Procesor

Rdzeń obliczeń, używany do generowania obrazów. Oblicza pozycjonowanie na podstawie danych z żyroskopu. Aby zapobiec zawrotom głowy, okulary VR wymagają częstotliwości odświeżania obrazu 90 Hz. Wymaga to dużej szybkości działania. Ważny jest wskaźnik wydajności chipa procesora okularów VR.

2. Monitoruj

Wyświetla obrazy dla lewego i prawego oka. Kiedy mówimy o okularach VR z ekranem 2K. Odnosi się do rozmiaru dłuższego boku całego ekranu. Na przykład rozmiar 2k * 1k. Jeśli jedno oko ma 2K, oznacza to, że rozmiar krótszego boku ekranu to 2K. W 2017 r. główna konfiguracja na rynku wynosi 1,5 tys. na oko. Im wyższa rozdzielczość ekranu, tym mocniejszy wymagany procesor.

3. Wypukły arkusz Len

Jeśli umieścisz monitor przed oczami ludzi. Ludzkim oczom trudno jest skupić się na obiektach znajdujących się tak blisko. Zadaniem wypukłego arkusza soczewki jest przybliżenie obrazu na wyświetlaczu do pozycji siatkówki poprzez załamanie światła. W ten sposób oczy ludzi mogą z łatwością zobaczyć ekran wyświetlacza prawie przymocowany do ich oczu.

4. Żyroskop

Obraz na monitorze. Jeśli scena ma się zmieniać w czasie rzeczywistym wraz z ruchem głowy. Musi znać kierunek głowy osoby. Na przykład, gdy ludzie noszący okulary VR patrzą w górę. Wyświetlacz w oku musi wyświetlać wirtualne niebo w czasie rzeczywistym. Ta czynność „patrzenia w górę” wymaga żyroskopów, aby ją wykryć. Nie zostanie wprowadzona zasada konkretnych żyroskopów. Powinieneś wiedzieć, może wykrywać postawę i orientację obiektów w przestrzeni.

W tym miejscu należy wprowadzić dwa pojęcia: 3dof i 6dof.

DOF: Stopień swobody.

W VR 3dof odnosi się do stopnia swobody z 3 kątami obrotu. 6dof odnosi się, oprócz 3 kątów obrotu, plus 3 stopnie swobody związane z pozycją. W tym góra i dół, lewo i prawo, przód i tył.

Kiedy mówimy o okularach 3dof VR. Oznacza to, że okulary VR mogą wykryć rotację głowy w trzech kierunkach. Ruch głowy w przód iw tył, w lewo iw prawo nie może zostać wykryty. Z drugiej strony okulary 6DOF mogą wykrywać informacje o przestrzeni i kącie.

Większość maszyn typu „wszystko w jednym” nadal ma głowicę 3dof + uchwyt 3dof. Cena jest między telefonem komórkowym a wyświetlaczem na kasku. Następny produkt będzie posiadał maszynę all-in-one z głowicą 6dof i uchwytem 6dof. Jak Neo CV Pico. Wykorzystuje kamerę do pozycjonowania InsideOut.

Blog Author

Przemysław Kutytowski

LEAVE A REVIEW