Kolejny samochód elektryczny przyjeżdża z Wielkiej Brytanii. Start-up Alcraft Motor Company chce wprowadzić na rynek potężne Gran Turismo dzięki Alcraft GT.
Jeśli inne start-upy polegają na małych samochodach do miasta lub supersportowych samochodach o ekstremalnych osiągach, jeśli chodzi o elektromobilność, Alcraft obiera inną ścieżkę. Brytyjczycy planują elektryczny samochód turystyczny o sportowym charakterze, ale też bardzo zmiennym. GT, rysowany jako Shooting Brake, powinien z łatwością połknąć 500 litrów bagażu i mieć zasięg około 480 kilometrów.
Podróż elektryczna o mocy 600 KM
Napęd zaprojektowano tak, aby był czysto elektryczny, a ogólna koncepcja pozostawia miejsce na rozszerzenie zasięgu zwiększające zasięg. Napęd na cztery koła z wektorowaniem momentu obrotowego obejmuje w sumie trzy silniki elektryczne o łącznej mocy 600 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1140 Nm. Nie wspomniano o maksymalnej prędkości. Czas sprintu od zera do 100 km/h powinien wynosić 3,5 sekundy. Baterie są zgrupowane w kształcie litery T w tunelu środkowym i za pasażerami.
Alcraft GT jest również zmienny, jeśli chodzi o koncepcję siedzeń. Brit jest dostępny jako dwumiejscowy, ale na tej samej podstawie może być również zaprojektowany jako 2+2. Nadwozie oparto na materiałach kompozytowych i laminacie z włókna węglowego oraz krótkich zwisach z przodu i z tyłu. Wstęga okien wydaje się biegać dookoła i jest przerywana tylko przez element węglowy na słupku B. Dach jest również w przeważającej części szklany. Za siedzeniami i blokiem akumulatora znajduje się płaska przestrzeń ładunkowa z szynami podłogowymi i paskami do mocowania ładunku. Kokpit charakteryzuje się cyfrowymi przyrządami i dużym ekranem dotykowym na desce rozdzielczej. Kierowca i pasażer z przodu są oddzieleni masywnym tunelem centralnym.
Jeszcze na etapie projektu
Do tej pory Alcraft GT był dostępny tylko w postaci rysunków konstrukcyjnych i modelu 1:3. Wkrótce powinien powstać prototyp nadający się do jazdy. Alcraft wykorzystuje obecnie kampanię crowdfundingową do ewentualnej produkcji seryjnej.
Za start-upem stoją przedsiębiorcy David Alcraft (farmaceutyki i chemikalia), Charles Morgan (od brytyjskiego producenta samochodów sportowych o tej samej nazwie), Christopher Macgowen (były szef brytyjskiego stowarzyszenia producentów SMMT), projektant Matt Humphries (również Morgan) i Mark Carbery, który jako menedżer w Toyota, Daewoo i Michelin. Jako partner techniczny można wygrać Delta Motorsport z Silverstone. Technologia bezpieczeństwa powinna pochodzić od dostawcy Continental.
Pokaz zdjęć z Alcraft GT: Podróżny sportowiec z silnikiem elektrycznym >>