Technologia VR

Rozwój okularów VR

Popularność VR napędza popularność różnego sprzętu. Na rynku pojawiło się wiele różnych produktów do okularów VR. Wyglądają tak samo, ale cena jest inna. Dlaczego jest tak duża różnica w cenach? Jakie są zmiany w okularach VR? Porozmawiajmy o tym szczegółowo.

Koncepcja okularów VR jest w rzeczywistości prosta. Wiele osób powinno nosić okulary VR. Umieść monitor na oczach ludzi. Tam, gdzie spojrzy się oczy, wyświetlacz pokaże scenerię w odpowiednim kierunku. Użytkownicy mają wrażenie, że znajdują się w nieskończonej wirtualnej przestrzeni.

Niezbędnych jest kilka infrastruktur, aby urzeczywistnić wpływ tej koncepcji. Pierwszy to procesor. Procesor jest rdzeniem obliczeniowym używanym do generowania obrazów. Następnie pozycjonowanie odbywa się zgodnie z obliczonym położeniem danych żyroskopu.

Użytkownicy muszą mieć lepsze wrażenia wizualne, takie jak zapobieganie zawrotom głowy. Wymaga to, aby częstotliwość odświeżania obrazu okularów VR osiągnęła 90 Hz. Osiągnięcie tego poziomu wymaga dużej szybkości obliczeniowej. Wskaźnik wydajności chipa procesora okularów VR jest ważny dla technologii okularów.

Druga struktura to wyświetlacz. Oznacza obraz wyświetlany dla lewego i prawego oka. Ogólnie rzecz biorąc, okulary VR z ekranem 2K odnoszą się do rozmiaru dłuższego boku całego ekranu.

2K na jedno oko oznacza, że ​​rozmiar krótszego boku ekranu to 2K. Podobnie, im wyższa rozdzielczość ekranu, tym mocniejszy jest wymagany procesor.

Trzecią strukturą jest wypukła tafla soczewki. Możesz sobie wyobrazić, że wyświetlacz bezpośrednio przyczepia się do oczu ludzi. Ludziom trudno jest skupić wzrok na tak bliskich obiektach.

Celem i funkcją wypukłego arkusza soczewki jest przybliżenie obrazu na wyświetlaczu do pozycji siatkówki poprzez załamane światło. Wtedy oczy mogą z łatwością zobaczyć ekran przyklejony przed oczami.

Czwartą strukturą jest żyroskop. Ruch głowy osoby zmienia się w czasie rzeczywistym. Scena na wyświetlaczu odpowiednio się zmieni. Wymaga to ukierunkowania głowy. Kiedy ludzie z okularami VR patrzą w górę, potrzebują wyświetlacza w swoich oczach, aby wyświetlać wirtualne niebo w czasie rzeczywistym. Ta czynność „patrzenia w górę” wymaga żyroskopów, aby ją wykryć.

Okulary VR stale się rozwijają od pierwszego pudełka na telefon komórkowy, produktu na poziomie doświadczenia. Pudełko na telefon komórkowy może korzystać z telefonu komórkowego użytkownika. Pełni rolę procesora + wyświetlacza + żyroskopu. Same okulary VR pełnią w tej sytuacji funkcję soczewki wypukłej. To sprawia, że ​​koszt budowy takich okularów jest bardzo niski.

Wyświetlacze nagłowne VR są wysokiej klasy w okularach VR. Takie urządzenia potrzebują komputera, aby uzyskać lepszy efekt wyświetlania. Procesor i karta graficzna komputera przeprowadzają obliczenia.

VR All-in-One wykorzystuje chipy mobilne do obliczeń obrazu i pozycjonowania. Jest wolny od kajdan połączeniowych urządzeń zewnętrznych. Takich jak komputer. ludzie mogą je otwierać i używać w dowolnym momencie. Jest to nie tylko wygodne, ale także przenośne dla użytkowników.

Blog Author

Przemysław Kutytowski

LEAVE A REVIEW